BAYRAK

turkiye-bayragi-hareketli-resim-0007

FLAŞ YAZI GEÇİDİ

Bremen Hauptbahnof


Merhabalar, 
FotoÄźraf karesinde yer alan Bremen Ĺźehrinin tren istasyonu yani Almanca söyleniĹźi ile "BaÄźnof" Her hafta sonu Achim Ĺźehrinin tren istasyonundan trene biner, 18 km. sĂĽren bir yolculuktan sonra fotoÄźrafta görĂĽlen Bremen Ĺźehrinin tren istasyonuna geliriz. Buradan Ĺźehrin çeĹźitli yerlerindeki alış veriĹź merkezlerini gezer, uygun gördüğümĂĽz Ĺźeyleri satın alırdık. 

Yıl 1971, Almanya'nın her tarafında gĂĽnĂĽmĂĽzdeki modern alış veriĹź merkezleri gibi alış veriĹź merkezleri vardı. Biz böyle alış veriĹź merkezlerini ilk defa gördüğümĂĽz için, önce Ĺźaşırmış ve hayret etmiĹźtik, daha sonraları alıştığımız için çok hoĹźumuza gitmiĹźti. Onun için her hafta sonu Bremen Ĺźehrine gelir hem gezer, hem de alışveriĹźlerimizi yapardık. Maalesef o zamanları fotoÄźraf çekme merakım olmadığı için, gezdiÄźimiz yerleri fotoÄźraflayamadım. Ĺžimdi keĹźke diyorum ama, insanın geliĹźmesi ve ufkunun açılması da zamana baÄźlı bir olay. Ĺžimdi oraları öyle bir özledim ki; elimden gelse, gĂĽcĂĽm yetse,  gidip oraları dĂĽnya gözĂĽ ile fotoÄźraflayarak tekrar ziyaret etmek hatta temelli oralarda kalmak bile isterim.
Saygılarımla

6 yorum:

  1. recep bey
    hoş yazı resimler harika.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Bir Kase Lezzet, HoĹź GelmiĹźiniz!

    Önce ziyaretiniz ve o güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sağolun, varolun. Bir zamanlar Almanya'da kalmıştım. Ama kaldığım o süreci sosyal ve kültürel yönden hiç değerlendiremedim. Çünkü Almanya'ya 16 yaşımda iken işçi olarak gitmiştim. Çalışmaktan ne gözümüzü açabildik, ne de ufkumuzu genişletebildik. Aynı fırsatı bir daha da yakalamak mümkün olmuyor. Artık elimdekilerle Almanya'yı anlatmaya çalışacaktım ama, elimdekiler yeterli olmadığı için daha ileri gidemedim. Bu blog sayfası böyle yarım ve yavan kaldı.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  3. Geçmişte ki günlerimizi anılarımızı yazarken bile o günlere gidiyor o günleri yad ediyoruz değil mi?
    Benim Rahmetli babacım da çocuk yaşında gurbetlerde çalışmaya başlamış.Hatta emekli olduktan sonra da Irak,Arabistan ve ist.2.köprü yapımın da çalışmıştı.

    Recep bey şimdi sayfanıza gelince gördüm.Sayfalarınızı bölümlere ayırmışsınız.Hoş olmuş.Ellerinize emeklerinize sağlık.
    inşallah yakın da ben de yeni sayfamla sizlere merhaba diycem.
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar Sevalce Lezzetler, HoĹź GelmiĹźiniz!

    Ziyaretiniz ve o güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bu sayfamda fazla bir güncelleme olmayacak. Çünkü elimdeki dökümanların hepsini kullandım. Sadece Blogger platformunda 17 tane blog sayfam var. Bunlardan güncel tutmaya çalıştığım sayfa sayısı 4 ve hepsini "mektup var" mahlasıyla kullanıyorum.

    Her ne kadar insan yakınsa da gurbet aslında güzel bir olay. Babanızın mesleği olduğu için gurbette ve memlekette iş bulup çalışmış. İşte, bir mesleğim olmadığı için çakıldım kaldım. Bir devlet memuru olana kadar, sanatı, mesleği olan biri olsaydım bundan iyiydi, en azından şimdi yapacak bir işim olurdu. Boşta kalmak çok zor. Ben şu anda 57 yaşındayım ama, hala beden gücü ile çalışabilecek durumdayım. Hatta hiç anlamadığım halde, her ne kadar ağırlık açısından bedenime uygun olmasa da iki ay demir doğrama atölyesi olan bir yakınımın yanında çalışmıştım.

    Babanıza yüce Allah'tan rahmetiyle muamele eylemesini niyaz eder, sizlere de sabr-ı cemil ihsan etmesini dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  5. Kişisel gelişim basamaklarını çıkarken sizin gibi değerli abilerimizin yazıları bizim için birer kazanç.Dediğiniz gibi eskiden mekan yada manzara fotoğrafı çekmezdik.Çünkü paylaşım ve bilgi aktarımı bu denli fazla değildi.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar KardeĹźim, HoĹź GelmiĹźiniz!

    Ziyaretiniz ve beğeni içeren o güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

    Fotoğraf makinam da vardı ama hiç böyle yerleri görüntülemek için fotoğraf çekme merakım olmadı. Hatta Almanya'dan Hollanda'ya, oradan da İngiltere'ye gitmiştik ama oraları belgeleyecek bir tane bile bir fotoğraf karesi yok. Sizlere ışık tutacak ve aydınlık olacak birşeyler karalayabiliyorsak ne mutlu bize.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil

Size Geri Dönebilmek için, Yorumu Yazdığınız Yerin Sonuna; Elektronik Posta Adresinizi, Adınızı ve Soyadınızı Eklemeyi Unutmayınız!